مراسم افتتاح دفتر جدید صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

//مراسم افتتاح دفتر جدید صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

مراسم افتتاح دفتر جدید صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

مراسم افتتاح دفتر جدید صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با حضور هیئت مدیره و جمعی از مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری و مدیر عامل این صندوق و مدیر عامل اتحادیه زنبورداران کشور، سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری کشور ؛ بمناسبت ایام دهه فجر و چهل وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم افتتاح دفتر جدید صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با حضور هیئت مدیره و جمعی از مدیران شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبور داری کشور و مدیر عامل این صندوق، مدیر عامل اتحادیه زنبورداران ایران، مدیر طرح توسعه زنبورداری وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از همکاران صندوق روز سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد.

پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، تورج صارمی، نماینده دولت در صندوق زنبورداری، ضمن خوش آمد گویی به حضار، در مورد ارزش صنعت زنبورداری کشور، آمارهایی از جمله میزان تاثیر گرده افشانی زنبورها در توسعه باغات کشور تا میزان ۵۰ درصد باغات مثمر، میزان تولید حال حاضر عسل به میزان ۱۳۶ هزارتن، میزان صادرات این محصول در حدود ۱۸۰۰ تن و همچنین رتبه سوم ایران در جهان از لحاظ تولید عسل و رتبه چهارم جهانی تعداد کلنی های زنبور عسل، ارائه داد.

در ادامه امیر معین، مدیر عامل صندوق صنعت زنبورداری، با ارائه گزارشی از فعالیت های این صندوق، از تخصیص بیش از ۸۳ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران صندوق در سال مالی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد و گفت دفتر جدید در راستای کاهش هزینه های اجاره بهای سالانه صندوق تهیه شده است. عقد تفاهمنامه با موسسه جهاد استقلال برای توسعه صادرات عسل و محصولات عسل با برند اکسیر، تهیه و توزیع بیش از ۵۰۰ تن شکر از محل منابع داخلی صندوق با مدت باز پرداخت ده ماهه به اعضا، نظارت بر توزیع ۳۰۰۰ تن شکر در ۱۲ استان کشور، عقد تفاهمنامه با شرکت کیمیدارو برای تولید و تهیه محصولات دارویی دانش بنیان از زهر عسل در سال مزین به نام تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین و ….از جمله فعالیتهایی بودند که وی اشاره نمود. همچنین وی به محقق شدن افزایش سرمایه مرحله چهارم صندوق به مبلغ ۵۶ میلیارد ریال اشاره نمود و ضمن اشاره به تلاشها و مکاتبات صورت گرفته توسط این صندوق با دفتر معاون اول محترم ریاست جمهوری و اخذ دستور از این دفتر مبنی بر رسیدگی جهت افزایش سرمایه سهم دولت به وزیر محترم جهاد کشاورزی اشاره نمود و اعلام کرد این آمادگی در بخش خصوصی وجود دارد تا در صورت تأمین سهم دولت، سهم بخش خصوصی نیز جذب صندوق گردد.

میرمحسن موسویان، مدیر عامل اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین نیز ضمن قدردانی از حضور پررنگ شرکت مادر تخصصی در این مراسم، از عدم توجه کافی وزارت جهاد کشاورزی به صنعت زنبورداری گلایه نمود و گفت ارتباط موثری بین دو تشکل ملی صنعت زنبورداری در کشور یعنی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران زمین وجود دارد. وی خواستار توجه بیشتر وزارت خانه به این صنعت شد و گفت تخش خصوص آماده سرمایه گذاری در این صنعت است.

در انتها حسین مهدی دوست، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده توسط صندوق زنبورداری در راستای ارتقای این صنعت، برای حمایت همه جانبه از صنعت زنبورداری اعلام آمادگی نمود. وی در ارتباط با حمایت وزارت جهاد کشاورزی از صنعت زنبورداری گفت: داشتن طرح توسعه زنبورداری نشان از توجه وزارت به این زیربخش کشاورزی است. مهدی دوست توجه به تکمیل زنجیره ارزش و افزایش توان صادراتی اعضای صندوق با حمایت مالی و فنی صندوق را تاکید کرد. وی همکاری بین انحادیه و صندوق را یک گام موفق در دستیابی به اهداف این صنعت دانست.

توسط | ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ ۱۴:۲۸:۱۱ بهمن ۱۹ام, ۱۴۰۱|اخبار|