معرفی سامانه مبادلات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

/, دسته بندی نشده/معرفی سامانه مبادلات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

معرفی سامانه مبادلات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

در سال‌های اخیر بواسطه استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات در ایران همچون اکثر کشورهای جهان تحولات زیادی در شیوه‌های سنتی و قدیمی فعالیت‌های بازرگانی و تجاری، ایجاد شده است. در روش‌های جدید معاملات که مبتنی بر تجارت الکترونیک است، فاصله‌های جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی و مکانی منتفی شده است و انجام فعالیت‌های بازرگانی بر پایه اطلاعات و بصورت آنلاین و برخط انجام می‌شود.
صنعت زنبورداری کشور نیز از این امر مستثنی نیست، و در صورت بی‌اعتنایی به این تغییرات مهم و عدم سوق‌یابی به استفاده از تجارت الکترونیکی، صنف الکترونیکی و در کل ابزار الکترونیکی برای انجام فعالیت‌های بازرگانی و مبادلات بین بنگاهی در این بخش با عواقبی چون از دست‌ رفتن فرصت‌های مناسب، بی‌بهره ماندن از صرفه‌جویی‌های لازم، کاهش کارآیی، کاهش توان رقابتی در بازارهای داخلی و جهانی، عدم شفافیت، منزوی شدن در عرصه تجارت و فن‌آوری‌های الکترونیکی، محروم شدن از گردش آزادانه اطلاعات و کم نشدن سطوح واسطه گری و دلالی می‌‌شود.
از این‌رو ایجاد زمینه استفاده از ابزار و روشهای الکترونیکی و فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات به ویژه در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی به عنوان یکی از ابزارهای توسعه و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه زنبورداری کشور و فعالین آن بسیار حائز اهمیت است.
صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، با توجه به اهمیت رویکرد مذکورو در چهارچوب وظایف خود به عنوان یک سازمان توسعه‌ای ، موفق شد از طریق همکاری با شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون (سمات)، سامانه مبادلات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور را در بستر تجارت الکترونیک، طراحی، مستقر و آماده بهره برداری نماید.
این سامانه  در بخش بازرگانی صنعت زنبورداری کشور با ایجاد عرصه‌های جدید بازار در فضاهای مجازی، در گسترش بازارهای مصرف کالا و به عبارت دیگر، افزایش مقیاس فروش جامعه زنبورداری کشور، تامین‌کنندگان و واحد‌های فراوری و بسته‌بندی نقش عمده و اساسی ایفا می‌نماید. این امر موجب افزایش مقیاس تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌‌وری در عرصه تولید و تجارت کالاها و خدمات، و بهبود کنترل و نظارت بر بازار را به همراه دارد و در نهایت موجب رشد و شکوفایی بیشتر اقتصاد در صنعت زنبورداری کشور می گردد.
از نکات حائز اهمیت در سامانه مذکور، ایمن بودن معاملات بدون هر گونه ریسک معاملاتی، دسترسی به تابلوی فروش از هر نقطه کشور و حتی خارج از ایران، ایجاد زمینه کشف قیمت واقعی محصولات در یک فضای رقابتی و شفافیت و همچنین کمک به استاندارد سازی محصولات و نهایتا بستری برای افزایش ضریب ارائه خدمات شبکه تعاونی ها و اتحادیه های زنبورداری کشور به اعضاء خود و ایجاد درآمد پایدار برای آنها خواهد شد.
در همین راستا، روز دوشنبه مورخ شانزدهم تیر ماه ۱۳۹۸، جلسه ای با حضور مدیرعامل شرکت سامانه متمرکز الکترونیک بانک توسعه تعاون (سمات) و همکاران ایشان، جناب آقای مهندس مشیر غفاری، مشاور محترم معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور، جناب آقای رستمی و آقای جدی از مدیران حوزه سرمایه گذاری شرکت مادر تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و نهایتا اعضاء هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در محل دفتر صندوق با هدف معرفی سامانه و ویژگی‌ها و کارکرد‌های آن برگزار گردید.
در این نشست آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت ازتوسعه صنعت زنبورداری کشور، تاریخچه و فرایند طی شده برای طراحی و استقرار سامانه مذکور را برای حاضرین در جلسه مطرح و بعد از آن مدیران و کارشناسان فنی شرکت سمات ویژگی‌ها و کارکرد‌های این سامانه را تبیین نمودند.
سامانه مذکور هم اکنون با آدرس www.hbeemarket.ir، فعال و در دسترس قرار داشته و در حال انجام اولین تراکنش‌ها و معاملات برخط در این سامانه می‌باشد. سامانه مبادلات صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور از ساعت هشت صبح تا پنج بعد از ظهردر دسترس فعالین بازار در این سامانه قرار دارد.
توسط | ۱۳۹۸/۱۲/۳ ۷:۲۵:۳۶ تیر ۱۸ام, ۱۳۹۸|اخبار, دسته بندی نشده|