بازنگری و تقویت تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین صندوق توسعه صنعت زنبورداری و بانک توسعه تعاون

/, دسته بندی نشده/بازنگری و تقویت تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین صندوق توسعه صنعت زنبورداری و بانک توسعه تعاون

بازنگری و تقویت تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین صندوق توسعه صنعت زنبورداری و بانک توسعه تعاون

بر کسی پوشیده نیست سرمایه دویست میلیارد ریالی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور که حدود ۱ درصد سرمایه در گردش موردنیاز بخش زنبورعسل کشور به ارزش ۱۷۰۰ میلیارد تومان، رقمی بسیار ناچیز است که به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیازهای متعدد بخش نیست. در همین راستا مدیران صندوق در ادوار مختلف تلاش داشته‌اند با ایجاد اعتماد و اعتبار نزد نظام بانکی کشور بخشی از این محدودیت را از طریق تجهیز منابع صندوق از بانک‌ها در قالب اخذ تسهیلات بانکی جبران نماید.
صندوق در همین راستا و در طی سال‌های پس از تأسیس، همکاری نزدیکی را با بانک توسعه تعاون آغاز نمود که بتواند از این طریق مبالغ تسهیلات برای کمک به بخش زنبورعسل کشور دریافت نماید. به‌پاس این همکاری و با هدف بررسی روش‌های توسعه این همکاری‌ها روز دوشنبه مورخ ۱/۷/۹۸ آقای رضا نجفی، عضو محترم هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون به همراه مدیران ارشد این بانک از حوزه‌های اعتبارات، امور مشتریان، مدیریت امور شعب، روابط عمومی و بازاریابی در محل دفتر صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور حضور یافتند و با مدیرعامل و اعضا هیئت‌مدیره صندوق به بحث و تبادل‌نظر پرداختند، در این دیدار آقای مهندس مشیرغفاری، مشاور محترم معاون وزیر و مجری طرح توسعه زنبورداری کشور نیز حضور داشتند.
در طی این جلسه ضمن آشنایی مدیران بانک با ماهیت، نقش و کارکرد و اقدامات صندوق، در جریان چالش‌های صندوق در امر تجهیز منابع مالی قرار گرفتند. جناب آقای رضا نجفی، عضو محترم هیئت‌مدیره بانک و مدیران ارشد بانک، ضمن قول مساعد برای کاهش چالش صندوق در این حوزه، راه‌کارهایی را برای توسعه همکاری‌ها پیشنهاد نمودند. در اولین گام مقرر شد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین صندوق و بانک بازنگری و تقویت گردد. بانک اعلام آمادگی خود برای سرمایه گذاری یا تسهیلگری برای توسعه برند اکسیر اعلام نمود و مقرر شد راهکارهای موضوع در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار گیرد. جناب آقای رضا نجفی راهکارهای قانونی را برای کمک به تجهیز منابع صنعت زنبورداری کشور پیشنهاد دادند که مقرر شد از طریق صندوق پیگیری گردد. در این دیدار مقرر شد یک حد اعتباری پایدار برای صندوق تصویب و مورد اجرا گذاشته شود.

توسط | ۱۳۹۸/۱۲/۳ ۷:۲۴:۴۵ مهر ۲ام, ۱۳۹۸|اخبار, دسته بندی نشده|