حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در دوازدهمین کنگره بین المللی زنبورداران کشور های عرب (ApiArab)

/, دسته بندی نشده/حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در دوازدهمین کنگره بین المللی زنبورداران کشور های عرب (ApiArab)

حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در دوازدهمین کنگره بین المللی زنبورداران کشور های عرب (ApiArab)

حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنبورداران کشورهای عرب (ApiArab)

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، به استناد بند ب ماده ۵۳ قانون برنامه ششم توسعه، مبنی بر تعهد به سرمایه‌گذاری در امر توسعه صادرات و به عنوان یک سازمان توسعه ای تسهیل گر امر توسعه صادرات در دوازدهمین کنگره بین‌المللی زنبورداران کشور عرب (ApiArab)، که از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۷ مهر ماه ۱۳۹۸، در اقلیم کردستان کشور عراق، شهر اربیل، برگزار گردید با ایجاد غرفه شرکت نمود.

هدف از شرکت در این رویداد بین الملی، در وهله اول شناسایی بازار منطقه اقلیم کردستان عراق و رای زنی با مسئولین و دست‌اندرکاران بخش زنبورداری این منطقه با هدف ایجاد زمینه توسعه صادرات محصولات، فرآورده ها و تجهیزات زنبورداری کشور به این منطقه و در وهله دوم آشنایی با پتانسیل ها و افراد موثر بخش زنبورعسل سایر کشورهای عربی شرکت کننده در این رویداد با هدف توسعه همکاری‌ها بود.

شرکت صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در این رویداد بین‌المللی، با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان  و درچهارچوب تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با منطقه اقلیم کردستان عراق انجام پذیرفت.

در طی این سفر، ملاقات های متعددی با مسئولین بخش کشاورزی و زنبورعسل اقلیم کردستان عراق و سایر کشورهای عضو اتحادیه زنبورداران کشورهای عربی برگزار گردید.

ملاقات مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با سخنگوی وزارت آب و کشاورزی اقلیم کردستان عراق

در ایام برگزاری کنگره بین‌المللی زنبورداران کشور عربی (ApiArab)، در منطقه اقلیم کردستان عراق، آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با آقای دکتر حسین رحیم، سخنگوی وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار آقای بهزاد بانکی پور ، ضمن معرفی ظرفیت‌های صنعت زنبورداری کشور آمادگی بخش زنبورعسل کشور، برای توسعه همکاری‌ها با فعالین بخش زنبورعسل در منطقه اقلیم کردستان عراق را اعلام نمودند و آقای حسین رحیم، ضمن استقبال از توسعه همکاری‌های متقابل، راهنمایی‌های لازم در خصوص فرآیندهای سرمایه‌گذاری در منطقه اقلیم کردستان عراق را ارائه دادند و مقرر شد هماهنگی‌های لازم از طریق ایشان برای ارتباط صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، با مسئولین و دست‌اندرکاران دولتی و بخش خصوصی مرتبط با بخش زنبورعسل اقلیم کردستان عراق انجام پذیرد. در این دیدار، که با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان انجام پذیرفت، آقای مادح حسامی، مدیر دفتر طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان نیز آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق را همراهی نمودند.

بازدید آقای عبدالرحیم عمر مصطفی، رئیس بخش کشاورزی استان اربیل در اقلیم کردستان کشور عراق، از غرفه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور.

آقای عبدالرحیم عمر مصطفی، رئیس بخش کشاورزی استان اربیل، به همراه سخنگوی وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه از غرفه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور بازدید و طرفین در خصوص راهکارهای همکاری فی‌مابین گفتگو کردند.

بازدید آقای فیروز زارعی، رایزن اقتصادی سفارت ایران در اربیل عراق و آقای کاظم محمدی، رئیس اداره تنظیم روابط اقتصادی خارجی استان‌ها از غرفه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی زنبور دران کشورهای عرب (ApiArab).

در طی بازدید مسئولین کنسولگری ایران در منطقه اقلیم کردستان عراق، از غرقه صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و نشست مشترک با آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق، مقرر شد تمام همکاری‌های صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با  وزارت کشاورزی، آب و منابع طبیعی منطقه اقلیم کردستان عراق در حوزه بخش زنبورعسل  با هماهنگی  و از طریق کنسولگری ایران در عراق صورت پذیرد.

ملاقات آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور با رئیس بخش  کشاورزی استان سلیمانیه، اقلیم کردستان.

با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، آقای بهزاد بانکی پور در مدت حضور خود در منطقه اقلیم کردستان عراق با رئیس بخش کشاورزی استان سلیمانیه ملاقات و پس از بحث  و بررسی در خصوص راهکارهای همکاری فی‌مابین طرفین توافق کردند در چهارچوب توافقنامه فی‌مابین سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان و اقلیم کردستان عراق نسبت به توسعه همکاری‌ها اقدام نمایند.

نشست مشترک با اعضای روسای اتحادیه‌های زنبورداری عضو اتحادیه زنبورداران عرب.

در ایام برگزاری دوازدهمین کنگره زنبورداران کشورهای عرب، و حضور صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور در این کنگره، این فرصت فراهم آمد تا آقای بهزاد بانکی پور، مدیرعامل صندوق با روسای اتحادیه‌های زنبورداری کشورهای مصر، لبنان، سوریه و عراق دیدار و گفتگو نماید. در این دیدار مدیرعامل صندوق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنعت زنبورداری ایران را معرفی و متقابلاً با ظرفیت‌های کشورهای عضو اتحادیه عرب در بخش زنبورعسل آشنا شدند. در ادامه این گفتگو و دیدارها یک پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و اتحادیه زنبورداران کشورهای عرب تبادل گردید.

 

توسط | ۱۳۹۸/۱۲/۳ ۷:۲۴:۴۴ مهر ۳۰ام, ۱۳۹۸|اخبار, دسته بندی نشده|