ممنوعیت واردات ژل رویال چینی به کشور

//ممنوعیت واردات ژل رویال چینی به کشور

ممنوعیت واردات ژل رویال چینی به کشور

مستحضرید یکی از برنامه های حمایتی و سرمایه گذاری صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، توسعه و تنوع محصولات تولیدی در ابعاد تجاری در صنعت زنبورداری کشور می باشد.
اولین تجربه موفق این برنامه، انتقال دانش فنی تولید انبوه ژل رویال و بومی سازی تولید آن در کشور بود. به طوریکه میزان تولید به بیش از ۳۲۸۸ کیلوگرم در سال ۱۳۹۸ افزایش داشته است.
اما علی رغم تولید انبوه و در حد نیاز ژل رویال در کشور کماکان شاهد ورود قانونی ژل رویال چینی به کشور هستیم، که دو چالش اساسی برای زنبورداران کشور ایجاد نموده است.
ابتدا به دلیل قیمت نازل محصول چینی، امکان رقابت ژل رویال تولید داخل را در بازار مصرف سلب می نماید و بعضا افراد سود جو با عرضه آن به عنوان ژل رویال ایرانی صاحب منافع بسیار می گشتند.
دومین اشکال، استناد نهاد های قیمت گذاری به ویژه در حوزه مکمل های دارویی به قیمت ژل رویال چینی بود که باعث می گشت شرکت های تولید کننده محصولات جانبی با مواد اولیه ژل رویال ترغیب و تشویق به استفاده از ژل رویال چینی به جای ژل رویال ایرانی باشند.
لذا، این صندوق پس از اینکه درخواست هایش از نهاد های صنفی بخش برای پیگری موضوع به نتیجه مشخصی نرسید، راسا اقدام به پیگیری برای ممنوعیت واردات ژل رویال چینی به کشور نمود. که نتایج حاصل از آن به سمع و نظر مدیران محترم اتحادیه های و تعاونیهای زنبورداری می رسد.
بدیهی است نتایج اقدامات بعدی این صندوق در این خصوص نیز به اطلاع خواهد رسید.
توسط | ۱۳۹۹/۲/۱۳ ۱۱:۰۴:۵۴ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۳۹۹|اخبار|