استحصال اولین نمونه میلیتین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم از زهر زنبور عسل

//استحصال اولین نمونه میلیتین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم از زهر زنبور عسل

استحصال اولین نمونه میلیتین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم از زهر زنبور عسل

استحصال اولین نمونه میلیتین به مقدار ۵۰۰ میلی گرم از زهر زنبور عسل
پیرو قرارداد سرمایه گذاری مشترک فی مابین “صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور” و “موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی” و “وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی” اولین نمونه عنصر میلیتین استحصال شده با خلوص ۶۵% از زهر زنبورعسل به میزان ۵۰۰ میلی گرم تحویل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور گردید.
به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، مطابق با سرمایه گذاری های انجام شده برای توسعه “دانش فنی استحصال میلیتین از زهر زنبورعسل”، اولین نمونه میلیتین با خلوص ۶۵% از زهر زنبور عسل استحصال شد.
این پروژه توسط “موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی” با سرمایه گذاری مشترک “وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و “صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور”  اجرا گردیده است.
بر اساس این گزارش،توسعه دانش فنی “استحصال میلیتین از زهر زنبورعسل” بستر تجاری سازی و صادرات این عنصر مهم و ارزشمند در صنایع دارویی را فراهم آورده است و نوید دهنده این موضوع است که در صورت سرمایه گذاری مناسب می توان به توسعه صادرات آن و به طبع آن ارتقاء سطح معیشت و اقتصاد زنبورداران امیدوار بود.
گفتنی است عنصر”میلیتین” بیش از ۵۰ درصد زهر زنبورعسل را تشکیل می دهد و به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده زهر زنبورعسل ارزش بسزایی دارد، به طوری که در بازارهای جهانی تا هر میلی گرم به ارزش صد دلار خرید و فروش می شود.
عنصر “میلیتین” ماده اصلی تشکیل دهنده زهر زنبورعسل ارزش بسیار زیادی دارد به طوریکه در بازارهای جهانی تا هر میلیگرم یکصد دلار خرید و فروش می شود.
درخصوص مزیت های عنصر میلیتین در زهر زنبور عسل می توان گفت زهر زنبور عسل در پزشکی سنتی شرقی همواره به عنوان دارویی در درمان بیماری های مختلفی مانند آرتریت روماتویید و همچنین جهت کاهش دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می گرفته است. این ماده حاوی ۱۸ ترکیب متفاوت همچون آنزیم ها، پپتیدها و آمین های بیولوژیک می باشد. مهم ترین پپتید های موجود در زهر زنبور ملیتین، آپامین، آدولاپین و پپتید دگر انوله کننده ماست سل می باشند و از آنزیم های موجود در آن می توان به فسفولیپاز A2 اشاره نمود. هم چنین از آمین های فعال بیولوژیکی زهر زنبور عسل از هیستامین و اپی نفرین نام برده می شود.

توسط | ۱۴۰۰/۷/۱۲ ۷:۵۳:۲۴ مهر ۱۲ام, ۱۴۰۰|اخبار|