تغییر سناریوی دولت، لازمه حمایت از بخش کشاورزی

//تغییر سناریوی دولت، لازمه حمایت از بخش کشاورزی

تغییر سناریوی دولت، لازمه حمایت از بخش کشاورزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد:
تغییر سناریوی دولت، لازمه حمایت از بخش کشاورزی
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: شکل حمایت از بخش کشاورزی باید تغییر یابد و در این زمینه منابع، امکانات، تسهیلات و مصوباتی که لازم است باید احصا و معرفی شود تا رشد مورد نظر محقق شود.
به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هجدهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی، دکتر خدابخشی نماینده مجلس شورای اسلامی، اعضای ستاد، مشاورین و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، با موضوع گام های اجرایی برای دست یابی به اهداف استان و شهرستان برگزار شد.
دکتر سیدمسعود میرکاظمی در ابتدای جلسه با قدرانی از زحمات کارشناسان سازمان برنامه بودجه، معاونین، مرکز آمار و رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها، خاطرنشان کرد: بدون آمار و اطلاعات نمی شود حرکت و چشم انداز درست و روشن برای کشور ترسیم کرد. لذا گزارش هایی که مرکز آمار درباره موضوعات و مسایل مربوط به اقتصاد کشور ارائه می دهد، نشان دهنده این مهم است که مرکز آمار به جایگاه واقعی و مسئولیت اصلی خود دست پیدا کرده است.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: سنوات گذشته هر چند برنامه وجود داشت ولی مسائل کلان اقتصادی در موضوعات فراموش شده بود. بنابراین اطلاعاتی که مرکز آمار و اقتصاد کلان دارد و باید تکمیل شود به عنوان پایه و مبحث اصلی برای رشد اقتصادی مد نظر باشد.
وی تصریح کرد: معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استان ها با رؤسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و بخش ها و دستگاه ها جلسات مداوم و مستمر درباره حوزه های مسکن، نیرو، کشاورزی و صنعت و معدن داشته باشد تا تصمیمات نهایی برای رشد اقتصادی در بودجه ۱۴۰۱ اتخاذ شود.
دکتر میرکاظمی با اشاره به اینکه افق دید برنامه ها تحقق رشد اقتصادی است، گفت: رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها اعلام کنند که دقیقا چه نوع حمایت و تسهیلات لازم است تا درآن حیطه برنامه ریزی صورت گیرد و الزاماتی که باید تحقق پیدا کند مطرح شود تا برنامه ریزی و بودجه ریزی برای رسیدن به رشد اقتصادی و اهداف کلان اقتصادی صورت گیرد. در اصلاح ساختار بودجه با برنامه ریزی دقیق منابع باید در قسمت هایی که مستقیم رشد اقتصادی را دامن می زند در نظر گرفته شود.
معاون رئیس جمهور افزود: برای تحقق رشد اقتصادی، آمایش سرزمین، محور و اصل برنامه ریزی ها باشد و منابع، تسهیلات، امکانات و مصوبات نیز به گونه ای تنظیم شود تا رشد اقتصادی اتفاق بیفتد، همین نگرش برنامه کلان اقتصادی کشور، برای رشد اقتصادی است. لذا اگر برنامه ها درست و علمی در سطح دستگاه ها و بخش ها، استان ها تا شهرستان ها صورت گیرد امکان رسیدن به رشد اقتصادی بالای ۸ درصد نیز وجود دارد.
رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه نگرش ها درباره تحقق رشد اقتصادی باید تغییر کند، یادآور شد: برای تحقق برنامه ها تنها به ترسیم جداول اکتفا نشود، بلکه علاوه بر برنامه ریزی درست و کارشناسی ماه به ماه نظارت و کنترل دقیق صورت گیرد. در حوزه کشاورزی بعضی از کارها امسال برنامه ریزی شود تا رشد اقتصادی محقق شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ ها برنامه ریزی کنند در شهرستان ها چه الزاماتی برای تحقق رشد اقتصادی نیاز است و جهت گیری ها از ابتدای کار باید درست و دقیق هوشمندانه مدیریت شود تا رشد شاخص ها محقق شود.
معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۱ به گونه ای تهیه و تنظیم شود که پیچیده نباشد بلکه ساده و قابل اندازه گیری باشد تا مشکلات کشور حل شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در مناطقی که هدف این است بخش کشاورزی رشد کند حتماً سهم بخش کشاورزی بیشتر دیده شود و شکل و مدل حمایت از بخش کشاورزی تغییر تا بسترهای لازم برای رشد اقتصادی مناسب هموار شود.

 

توسط | ۱۴۰۰/۸/۴ ۸:۰۰:۰۱ آبان ۴ام, ۱۴۰۰|اخبار|