پوشش بیمه تکمیلی تلفات کلنی زنبور عسل در اثر عامل خطر سمپاشی باغات و مزارع کشاورزی

//پوشش بیمه تکمیلی تلفات کلنی زنبور عسل در اثر عامل خطر سمپاشی باغات و مزارع کشاورزی

پوشش بیمه تکمیلی تلفات کلنی زنبور عسل در اثر عامل خطر سمپاشی باغات و مزارع کشاورزی

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور از اجرای پوشش بیمه تکمیلی تک خطر در زنبورستان های کشور برای تلفات احتمالی کلنی های زنبور عسل در اثر عامل خطر سم‌پاشی‌های باغات و مزارع کشاورزی به عنوان عامل خارج از مدیریت زنبورداران خبر داد.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهار داشت: به منظور حمایت از زنبورداران کشور دستورالعمل اجرایی پوشش حمایتی بیمه ای عامل خطر سمپاشی ” خارج از تقویم سمپاشی منطقه ” که با همکاری صندوق بیمه کشاورزی نهایی شده است به کلیه استانها جهت اجراء ابلاغ شده است.

 وی ادامه داد با افزودن بیمه تکمیلی جدید در راستای جبران خسارت ناشی از سمپاشی‌ها و به منظور کاهش ریسک و افزایش تاب آوری فعالیت و تولید در حوزه زنبورداری انجام شده است.

اکبرپور با اشاره به گزارشات متعدد هر ساله زنبورداران از تلفات زنبورهای عسل در استان های کشور بر اثر سم‌پاشی‌های باغات و مزارع  گفت: با هماهنگی به عمل آمده این طرح از طریق سازمان جهاد کشاورزی استان ها و صندوق بیمه کشاورزی اجرا خواهد شد و در این دستورالعمل اقدامات حمایتی لازم برای جبران خسارت به زنبورداران آسیب دیده پیش بینی شده است

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور تعداد کلنی‌های زنبور عسل در کشور را بالغ بر ۱۱.۴  میلیون کلنی است عنوان و تصریح کرد: خسارت ناشی از سمپاشی هرساله  خسارت سنگینی و جبران ناپذیری را به بخش زنبورداری کشور وارد می کند.

توسط | ۱۴۰۳/۲/۸ ۱۳:۲۱:۱۸ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳|اخبار|