دسترسی به دانش فنی استحصال ملیتین از زهر زنبور عسل

//دسترسی به دانش فنی استحصال ملیتین از زهر زنبور عسل

دسترسی به دانش فنی استحصال ملیتین از زهر زنبور عسل

ملییتین از اجزائ اصلی زهر زنبورعسل است که تقریبا چهل تا شصت درصد وزن خشک آن را تشکیل میدهد و شاخص اصلی قیمت گذاری برای زهر زنبورعسل است، این ترکیب مهم ترین عامل ایجاد درد در زهر زنبور عسل میباشد و از نظر سمیت مهمترین ترین ترکیب زهر زنبور میباشد که منجر به شوک آنافیالکسی هم میشود.
ملیتین در حوزه مهار سرطان های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و خاصیت ضد سرطانی این ترکیب در انواع مختلف سرطان نظیر مالنوما، لوسمی، سرویکس، تخمدان، پانکراس و سرطان پستان گزارش شده است.
ملیتین، علاوه بر اثرات ضد سرطانی، در حوزه های متفاوتی نظیر اثر ضد دیابت، اثرات ضد میکروبی و اثرات ضد ویروسی کاربرد دارد. این ترکیب بر روی ویروس های متفاوتی نظیر آنفلوانزا و هرپس مورد مطالعه قرار گرفته است و نتایج بیانگر موثر بودن آن بعنوان یک ضد ویروس میباشد.
خواص بی نظیر ملیتین استخراج شده از زهر زنبورعسل، باعث شده است، به عنوان یک ماده موثره بسیار ارزشمند در صنایع دارویی مطرح گردد و هر میلی گرم در بازارهای جهانی تا شصت یورو به فروش می رسد.
دستیابی کشور ما به “دانش فنی استحصال میلیتین از زهر زنبورعسل” به عنوان یک گام بزرگ برای کشور محسوب می شود که ضمن تامین نیاز صنایع دارویی داخلی کشور به این محصول ارزشمند،، یک ظرفیت بزرگ و ارز آور برای صادرات فراهم می آورد. اما آنچه اهمیت بیشتری دارد، توسعه سبد محصولات تولیدی زنبورداران کشور و کمک به ارتقاء سطح درآمد و معیشت آنها خواهد بود.
صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، با درک درست از این فرصت استثنایی مغفول مانده در صنعت زنبورداری کشور، ضمن جلب حمایت مالی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده از ظرفیت فنی و تخصصی موجود در موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی در قالب یک کارمشترک، تقریبا یک سال پیش در چنین ایامی از طریق یک تفاهم نماه همکاری چند جانبه گام اول برای دستیابی به دانش فنی استحصال ملیتین را برداشت و بعد از گذشت حدود یک سال موفق شدیم برای اولین بار دانش فنی استحصال میلیتین را به صورت مشترک با موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی بدست اوریم و اولین نمونه ملیتین استخراج شده از زهر زنبورعسل داخلی را تولید نماییم.
گزارش اولیه موفقیت مذکور در جلسه هیئت مدیره صندوق توسط جناب آقای دکتر محرمی و دکتر نظریان از موسسه رازی به عنوان مجریان طرح ارائه گردید و انشالله در آینده ای بسیار نزدیک در مراسمی دیگر برای معرفی دستآورد های صنعت زنبورداری کشور رونمایی خواهد شد

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

توسط | ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۸:۴۶:۲۴ بهمن ۱۳ام, ۱۳۹۹|اخبار|