جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

//جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

جلسه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی، شنبه ۱۸ فروردین سال جاری با مدیرعامل و نماینده دولت در صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مادرتخصصی؛ عوض علیزاده مقدم، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادرتخصصی گفت: با توجه به نام گذاری امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم، فرصت مناسبی به وجود آمده است تا صندوق ها به عنوان یک تشکل مردمی توسعه یابند و باید در این راستا برای ورود به بحث توسعه و حمایت از بخش کشاورزی سریع وارد عمل شوند وگرنه این فرصت از دست خواهد رفت.

در این راستا صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور باید برنامه خود را برای مردمی سازی و استفاده از ظرفیت های نهادی و ساختاری خود ارائه دهد و صرفا به دنبال منابع مالی و کمک دولت نباشد، بلکه از ظرقیت های موجود خود بهینه استفاده کند. به عنوان مثال در موضوع حمایت از تامین گوشت و مرغ در دهه ۸۰ تجربه مشابهی وجود دارد و باید از این تجارب برای استفاده از منابع مالی و جلوگیری از هدر رفت آن استفاده کرد. مثال بارز استفاده از ظرفیت های نهادی صندوق ها صندوق تاکستان است که با سرمایه بسیار کم، نقش اصلی در تعیین قیمت کشمش در کشور را دارد و برند کشمش تاکستان را در روسیه برای تسهیل صادرات ثبت کرده است.

او همچنین اشاره کرد که دو طرح تضمین سپاری صندوق ها برای تامین مواد اولیه برای اعضا و ایجاد شرکت ملی تامین و عرضه نهاده های دام و طیور با عضویت چند صندوق ملی و ۳۲ صندوق استانی در حال تهیه است.

تورج صارمی، نماینده شرکت مادرتخصصی در صندوق زنبورداری گفت: برای هم افزایی در موارد فوق نیاز به توجیح مسئولان بالاخص در بخش دام و جلسه مشترک شرکت مادرتخصصی، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه مرغداران و واحد های مرتبط است.

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که در وزارت جهاد کشاورزی، نماینده ای به عنوان مسئول مردمی سازی از سوی وزیر جهاد کشاورزی منصوب شده است و هر کدام از معاونت های این وزارت نیز یک مسئول مردمی سازی معرفی کردند.

امیر معین نمینی گفت: با توجه به نیاز شکر واحدهای زنبورداری، باید راهکاری مشابه تامین نهاده های دام در خصوص شکر به عنوان نهاده ای برای زنبورداران انجام شود. در سال ۱۴۰۲، صندوق زنبورداری در خصوص توزیع نهاده برای واحد های زنبورداری، از ظرفیت نهادی خود بدون استفاده از منابع مالی، سود قابل ملاحظه ای به دست آورد و برای تداوم این کار، صندوق با چند شرکت بزرگ در حال مذاکره است.

توسط | ۱۴۰۳/۱/۱۸ ۱۲:۵۱:۵۸ فروردین ۱۸ام, ۱۴۰۳|اخبار|